Wednesday, April 15, 2009

a Nite @ BBq LaNd


haaa.. aku lagik ke yg menge'post'?? hehehe.. takpelah, kali ni nak bawak anda ke rancangan jln2 carik makan (part 1).. kali ni kitorang ke 'BBQ Land' kat sungai buloh.. dari rawang about 30minutes je kot.. kira sempat lah nak beracing kat gutherie smbil lambai2 kera2, lembu2,gajah2 kat tepi hutan tuh.. bak sembang aku, kak ili and kak jem mlm tuh.. "eh.. mcm kawan kitalah gajah.." heheh kate sang lembu kepada sang gajah bila melihat sebuah kereta pacuan 4 roda berjenama perodua kembara memecut lebuhraya gutherie... hahaha.. ruper2nya slh sorang dr ahli kembara tu kawan mereka!! haha.. lu pikir lah sendiri... yg tak tau citer nih leh email neko tuk tau lebih lanjut..

k.. around 8lebey kot kitorang smpai kat 'BBQ land' nih... walaupun tak tau jaln.. berkat meredah.. akhirnya kami smpai.. best gak lah coz maser smpai takder org... masuk jer group kitorang... semua hidangan buffet tuh kosong!! hhaha... kira kaki balun gak lah maser tuh... antara yg menarik mlm tuh ialah sotong, daging yg dah dirempahkan, fish ball, fish cake, ayam yg telah direndam2kan ngan rempah ratus... tp malangnya.. dapur gas kitorang malam tu agak slow.. ruper2nya rosak da... adeh! hurm.. walaupun rosak, tp semangat nak makan tu tak penah luntur... haha.. paling terror sebat sotong udang mlm tu ialah kak ili @ neko and kak ju.. deme ni kurus weh... tapi leh tahan bab menaypu sea food neh... hehehe.. kalau aku agaknya dah pengsan kekolestoran... ekeke.. hah jom layan gambo2 kitowang..




hah.. untuk info harga plak.. satu kepala kene charge rm18.. additional air cam coffee ka, milo ka, kene tmbah rege la mengikut kejenisan ayer yg di order... out of 5 stars aku bagi 3 lor.. stakat nak lepak layan simple steamboat ok lorr... balik tuh aku diculik oleh neko tuk mencukupkan quota penumpang kenderaannya... bila tengok balik gamba ni tetiba teringat maser kecik2 dulu ayah suke nyanyikan lagu ni kat kitorang 4 beradik... kira tertnganga lah mendengar sbb lagu ni mcm bersambun2... hehe.. ni kira satu rgkap yang telah aku olah tuk tajuk post kali neh... jom layan....

oh sotong oh sotong kenaper ko tak timbul2..
mcm mane aku nk timbul.. aku kene baham....
dalam perut diorang... -end-

***pss...akibat lalok ngan toksin2 udang n sotong... gedeboom.. aku terus tdo...!!

No comments:

Post a Comment